استراتژی های بازاریابی مالی
شهرام اشراق؛ نرگس دل افروز؛ کامبیز شاهرودی؛ یلدا رحمتی
چکیده
هدف: با افزایش شناخت نسبت به نقش برند در موفقیت بازارهای صنعتی، توجه خریداران و تامینکنندگان در بازار صنعتی، شناخت عمده عوامل اثرگذار بر عملکرد برند صنعتی اهمیت مییابد. امروزه صنعت پتروشیمی نقش مهمی در صادرات غیرنفتی ایفا کرده است. بنابراین شرکتهای مرتبط با صنعت پتروشیمی با ایجاد برند صنعتی میتوانند در توسعه اقتصادی کشور نقش ...
بیشتر
هدف: با افزایش شناخت نسبت به نقش برند در موفقیت بازارهای صنعتی، توجه خریداران و تامینکنندگان در بازار صنعتی، شناخت عمده عوامل اثرگذار بر عملکرد برند صنعتی اهمیت مییابد. امروزه صنعت پتروشیمی نقش مهمی در صادرات غیرنفتی ایفا کرده است. بنابراین شرکتهای مرتبط با صنعت پتروشیمی با ایجاد برند صنعتی میتوانند در توسعه اقتصادی کشور نقش موثری داشته باشند. هدف تحقیق تجزیه و تحلیل عوامل موثر بر عملکرد برند در صنعت پتروشیمی میباشد.روششناسی پژوهش: در این تحقیق از طریق مطالعه ادبیات، مصاحبه با خبرگان مرتبط با صنعت و تجزیه و تحلیل دادهها به دست آمده از طریق تحلیل داده بنیاد، معیارهای اصلی مرتبط با عملکرد برند شناسایی و طبقهبندی شد و در مرحله بعد با استفاده از روش تصمیمگیری دیمتل، ساختار شبکهای علی و معلولی معیارها و زیر معیارها مورد بررسی قرار گرفت.یافتهها: در فاز کیفی در مدل پارادایمی تحقیق، 10 معیار اصلی شناسایی شدند که شامل ارزش ویژه برند، بازده فروش، نوآوری در پاسخگویی، شهرت شرکت، الگوبرداری، سرمایه سازمانی برندمحور، استراتژیهای رقابتی سازمانی، گستردگی توزیع، کیفیت محصولات، تولید و حجم بودند و در نهایت با استفاده از روش تصمیمگیری دیمتل، استراتژیهای رقابتی سازمانی به عنوان بیشترین عامل تاثیرگذار شناسایی شد.اصالت/ارزش افزوده علمی: در این مقاله ضمن بهرهگیری همزمان از ویژگیهای مناسب روشهای کیفی و کمی، درکی عمیقتری از عوامل کلیدی مؤثر بر موفقیت عملکرد برند صنعت پتروشیمی ارائه داد و با ارائه الگوی جدیدی امکان رقابت پذیری بهتر را در این صنعت فراهم مینماید.