تصمیم گیری در کسب و کارهای نوین
مصطفی پرتو افکنان؛ پروانه گلرد؛ عبدالله نعامی
چکیده
کسبوکارهای کوچک و متوسط نماد توسعه و تحول کسبوکار در کشورهای توسعهیافته و درحالتوسعه میباشند که در صورت عدم موفقیت در مسیر شغلی، نیازمند توجه جدی به رفع معضلات میباشند. هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی عوامل شکست کارآفرینان در کسبوکارهای کوچک و متوسط است. این پژوهش یک پژوهش کمی است که ازنظر روش، توصیفی – پیمایشی است ...
بیشتر
کسبوکارهای کوچک و متوسط نماد توسعه و تحول کسبوکار در کشورهای توسعهیافته و درحالتوسعه میباشند که در صورت عدم موفقیت در مسیر شغلی، نیازمند توجه جدی به رفع معضلات میباشند. هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی عوامل شکست کارآفرینان در کسبوکارهای کوچک و متوسط است. این پژوهش یک پژوهش کمی است که ازنظر روش، توصیفی – پیمایشی است و از حیث هدف، کاربردی است. جامعه آماری پژوهش صاحبان کسبوکارهای کارآفرین شکست یافته بودند که به روش نمونهگیری در دسترس تعداد 207 شرکت انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته بود. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها از نرمافزار آماری SPSS23 و Smart PLS3 استفاده شد. یافتههای پژوهش، نشان داد که کمبود تجربه، نداشتن نگرش اصلاحی و توسعهای، ناامیدی و عدم سرمایهگذاری مجدد، عدمحمایتهای مالی دولت، وضعیت متلاطم اقتصادی، تغییرات ارزشی مصرفکننده، عدم ثبات قوانین دولتی، نداشتن انگیزه و عدم تمایل در ورود مجدد به کسبوکار و بازار، آموزش ناکافی و نبود مشاوره و هدفگذاری غیر عقلایی، عدم شناخت بازار هدف، تجهیز نبودن به تکنولوژی مدرن و ارزش نداشتن تولید داخلی، مهمترین عوامل شکست شناسایی شده در تحقیق حاضر میباشد.