TY - JOUR ID - 104106 TI - ارزیابی دقیق و نادقیق کارایی نسبی پایه‌ی یازدهم مدارس غیردولتی استان سیستان و بلوچستان با استفاده از تحلیل پوششی داده‌ها JO - تصمیم گیری و تحقیق در عملیات JA - DMOR LA - fa SN - 2538-5097 AU - حاجی حسینی, علیرضا AU - پایان, علی AU - سالاری, علی AD - گروه ریاضی، واحد زاهدان، دانشگاه آزاد اسلامی، زاهدان، ایران. AD - سازمان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران. Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 5 IS - 1 SP - 34 EP - 47 KW - کارایی KW - تحلیل پوششی داده‌ها KW - رتبه‌بندی فازی DO - 10.22105/dmor.2020.104106 N2 - یکی‌از مهم‌ترین وظایف مدیران سازمان‌ها، ارزیابی عملکرد واحدهای درون سازمانی است زیرا تنها ارزیابی عملکرد می‌تواند به مدیر در مورد این‌که سازمانش تا چه‌اندازه در جهت اهدافی که برای تحقق آن تاسیس شده گام برداشته است آگاهی و اطلاع دهد تا مدیر در‌صورت وجود نقاط ضعف و عملکرد ضعیف سازمانش اقدام اصلاحی اتخاذ نماید و عملکرد سازمانش را بهبود بخشد. در همین راستا، این پژوهش به ارزیابی دقیق و نادقیق کارایی نسبی پایه‌ی یازدهم مدارس غیردولتی استان سیستان و بلوچستان پرداخته است. روش­های مختلفی برای ارزیابی عملکرد سازمان‌ها وجود دارد یکی‌از مهم‌ترین این روش­‌ها، تکنیک تحلیل پوششی داده‌ها می‌باشد که با مقایسه‌ی کارایی واحدهای سازمان با یکدیگر، واحدهای کارا را از واحدهای ناکارا تمیز می‌دهد. انتخاب ورودی و خروجی‌ها در این تحقیق با توجه به تحقیقات مشابه و مصاحبه با کارشناسان و خبرگان انجام پذیرفته است. در این تحقیق، کارایی نسبی55 پایه‌ی یازدهم از مدارس غیردولتی استان سیستان و بلوچستان با استفاده تحلیل پوششی داده‌ها برای سال تحصیلی 1396-1395 محاسبه و واحدهای کارا و ناکارا مشخص شده، سپس کارایی این مدارس با استفاده از کارایی ‌تکنیکی، پیشنهادی به‌صورت بازه‌ی فازی ارائه شده و نهایتا رتبه‌بندی شده است. UR - https://www.journal-dmor.ir/article_104106.html L1 - https://www.journal-dmor.ir/article_104106_4f99172aea87a7ca48753ca7fa2e4ac8.pdf ER -