تحلیل پوششی داده ها
فرشاد کاوه؛ هادی شیرویهزاد؛ سید محمد عربزاد
چکیده
با تغییر دائمی فناوری اطلاعات و الگوهای مصرف کنونی، چرخه عمرمحصولات کوتاه تر می شود. شرکت ها باید به روندهای دائماً متغیر بازار تسلط کامل داشته باشند و برای توسعه ی محصولات جدیدشان که برای افزایش قابلیت رقابت شرکت ها طراحی می شوند فعالیت های تجاری سودزا ایجاد کنند. در عصر پرمخاطره رقابت در بازار پرتلاطم، شرکتهایی که فرآیند تحقیق ...
بیشتر
با تغییر دائمی فناوری اطلاعات و الگوهای مصرف کنونی، چرخه عمرمحصولات کوتاه تر می شود. شرکت ها باید به روندهای دائماً متغیر بازار تسلط کامل داشته باشند و برای توسعه ی محصولات جدیدشان که برای افزایش قابلیت رقابت شرکت ها طراحی می شوند فعالیت های تجاری سودزا ایجاد کنند. در عصر پرمخاطره رقابت در بازار پرتلاطم، شرکتهایی که فرآیند تحقیق و توسعه بر روی محصولات خود را در اولویت اجرا قرار ندهند، محکوم به شکست هستند. تحقیقات در زمینه توسعه محصولات به منظور مطالعه فرآیندهای سازمانی، روشهای ساخت، روشهای نوین بازاریابی و فروش، قیمت تمامشده فروش بایستی با رویکرد مهندسی همزمان انجام گیرد. در این پژوهش، با بکارگیری تکنیک رتبهبندی تحلیل پوششی دادهها محصولات بخش جامدات شرکت گلدارو مورد بررسی و ارزیابی قرار میگیرند. اندازهگیری کارایی محصولات میتواند نقطه شروعی برای تحقیقات آتی به منظور کاهش ورودیهای موثر بر ساخت و افزایش خروجیهای محصولات میباشد.