برنامه ریزی استراتژیک
شناسایی و اولویت‌بندی استراتژی‌های مناسب جهت وفادارسازی مشتریان در محیط آشفته (مورد مطالعه: مزون پوشاک)

زهرا جوربنیان؛ علی سرورخواه؛ سید احمد عدالت پناه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 اسفند 1402

https://doi.org/10.22105/dmor.2024.420185.1800

چکیده
  در شرایط رقابت فزاینده، راه‌های مختلفی برای حفظ، بقا یا رشد سازمان قابل تصور است؛ یکی موثرترین ابزارها در مواجهه با چالش فوق وفادارسازی مشتریان است. به‌منظور وفادارسازی مشتریان، استراتژی‌های مختلفی در ادبیات موضوع از سوی پژوهشگران مورد اشاره قرار گرفته است که سازمان‌ها می‌توانند، بسته به شرایط، یک یا ترکیبی از آن‌ها را مورد ...  بیشتر

تصمیم‌گیری چند شاخصه
استفاده از مجموعه‌های فازی مردد برای حل مسئله انتخاب استراتژی در شرایط عدم قطعیت

سید احمد عدالت پناه

دوره 7، شماره 2 ، مرداد 1401، ، صفحه 373-382

https://doi.org/10.22105/dmor.2022.348658.1626

چکیده
  هدف: طراحی مدل/رویکرد مناسب برای مسئله تصمیم‌گیری (به‌ویژه تصمیم‌های استراتژیک) در فضایی که با پیچیدگی و عدم قطعیت همراه است همواره یکی از اهداف پژوهش‌گران بوده است. هدف این پژوهش نیز پیشنهاد رویکردی است که قادر باشد ضمن در نظر گرفتن ابعاد فوق، پاسخ مناسبی برای چالش انتخاب گزینه برتر در رویکرد ماتریسی تحلیل استواری ارائه دهد.روش‌شناسی ...  بیشتر