استراتژی های بازاریابی مالی
رابطه تضاد منافع و تصمیم‌گیری اخلاقی در حسابرسان با نقش میانجی قضاوت اخلاقی: ترکیب رویکردهای شناخت اجتماعی و الگوی بازده تصمیم‌گیری

مجتبی بردبار؛ ذبیح اله خانی؛ حسین رجب دری

دوره 6، شماره ویژه ، بهمن 1400، ، صفحه 1-16

https://doi.org/10.22105/dmor.2021.271381.1316

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر، مطالعه رابطه تضاد منافع و تصمیم‌گیری اخلاقی در حسابرسان با نقش میانجی قضاوت اخلاقی با ترکیب رویکردهای شناخت اجتماعی و الگوی بازده تصمیم‌گیری است. نظریه شناخت اجتماعی به تأثیرهای محیطی بر افراد اشاره دارد. الگوی بازده تصمیم‌گیری نیز عوامل مؤثر بر تصمیم­گیری را موردبررسی قرار می­دهد.روش‌شناسی پژوهش: در این ...  بیشتر