تصمیم‌گیری چند شاخصه
ارایه یک مدل ترکیبی به‌منظور تحلیل تطبیقی الگوریتم‌های خوشه‌بندی داده‌های مالی

مجتبی موحدی؛ مهدی همایونفر؛ مهدی فدایی؛ منصور صوفی

دوره 8، شماره 2 ، شهریور 1402، ، صفحه 507-526

https://doi.org/10.22105/dmor.2022.296982.1453

چکیده
  هدف: الگوریتم‌­های خوشه‌بندی، ابزارهای مفیدی برای درک ساختار داده‌­ها و طبقه‌بندی آن‌ها در مجموعه داده‌­های مختلف می‌­باشند. با‌توجه ‌به اهمیت به‌کارگیری این الگوریتم‌­ها در تحلیل داده‌­های بازارهای مالی که از حجم و گستردگی بالایی برخوردارند، این پژوهش به‌منظور انتخاب بهترین الگوریتم خوشه‌بندی برای خوشه­‌بندی ...  بیشتر

تصمیم گیری در کسب و کارهای نوین
ارزیابی متوازن برندهای فروشگاهی آنلاین B2C با رویکرد آمیخته فرآیند تحلیل شبکه ای فازی و واسپاس فازی

سیده عارفه موسوی عرب؛ مهدی همایونفر؛ مهدی اجلی

دوره 6، شماره ویژه ، بهمن 1400، ، صفحه 1-14

https://doi.org/10.22105/dmor.2021.287084.1403

چکیده
  هدف: امروزه، با توسعه تجارت الکترونیک، جامعه در حال تجربه یک انقلاب کسب و کار است. تجارت الکترونیک به تدریج مورد پذیرش بیشتر قرار گرفته و نحوه زندگی افراد را تغییر داده است. هدف اصلی از این پژوهش، ارزیابی متوازن برندهای فروشگاهی آنلاین ایرانی کسب و کار با مشتری (B2C) با رویکرد آمیخته کارت امتیازی متوازن و تکنیک‌های تصمیم گیری چندشاخصه ...  بیشتر