مدل‌سازی مالی
1. مدل برنامه ریزی چند هدفه برای بهینه سازی پرتفوی مالی واحدهای موسسات مالی و اعتباری: مورد مطالعه بانک کشاورزی استان سیستان و بلوچستان

روح اله کیانی قلعه نو؛ صادق نیرومند؛ حسین دیده خانی؛ علی محمودی راد

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 19 اسفند 1399

http://dx.doi.org/10.22105/dmor.2021.257591.1260

چکیده
  در سالهای اخیر مدلهای متعددی برای سبد سرمایه گذاری پیشنهاد شده است. در بانکها عملیات سرمایه پذیری به موازات سرمایه گذاری انجام می شود. جذب سپرده و پرداخت وام ارکان اصلی سرمایه پذیری و سرمایه گذاری هستند و اساس پرتفوی منابع و مصارف در بانک را شکل می دهند. در این پژوهش در نظر است یک مدل برنامه ریزی چند هدفه طراحی شود که اهداف آن ماکزیموم ...  بیشتر

مدل‌های حمل و نقل
2. روش آزادسازی لاگرانژ برای حل مسئله توزیع چند محصولی با هزینه ثابت

علی محمودی راد؛ حامد انصوری سواری

دوره 3، شماره 2 ، تابستان 1397، ، صفحه 128-137

http://dx.doi.org/10.22105/dmor.2018.67220

چکیده
  در این مقاله، مسئله توزیع چند محصولی با هزینه ثابت که نوع خاصی از مسئله حمل‌ونقل با هزینه ثابت می‌باشد، توسعه داده‌شده است.  در مسئله توزیع چند محصولی با هزینه ثابت، محصولات از مبدأ با هزینه مستقیم و ثابت حمل و باحالت حمل مختلف به مقصدها ارسال می­شوند. این مدل، به‌منظور تأمین تقاضای هر مشتری، مقدار حمل کالاها در این مسیرها را ...  بیشتر

مدل‌سازی ریاضی/ تصادفی/ پویا/احتمالی/فازی
3. مساله حمل و نقل سه بعدی با هزینه ثابت با متغیر‌های فازی نوع-2

علی محمودی راد؛ مرضیه صالحی دره باریک؛ روح الله تقاعدی

دوره 2، شماره 3 ، زمستان 1396، ، صفحه 179-194

http://dx.doi.org/10.22105/dmor.2018.57823

چکیده
  یکی از مواردی که تأثیر بسزایی بر مدل‌سازی و حل مسائل دنیای واقعی دارد، شرایط عدم قطعیت روی پارامترها می‌باشد. با توجه به اینکه بسیاری از پارامتر‌ها در دنیای واقعی معمولاً مبهم و نادقیق هستند، در این مقاله، مسأله حمل‌ونقل سه‌بعدی که در آن، هزینه‌های حمل‌‌و‌نقل و تقاضا‌ها غیر‌قطعی و از نوع متغیر‌های فازی نوع-2 هستند، موردبررسی ...  بیشتر