ارزیابی عملکرد محصولات شرکت داروسازی گل‌دارو با رویکرد توسعه محصول با بکارگیری مدل رتبه‌بندی تحلیل پوششی داده‌ها

نوع مقاله: مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات

2 استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد

چکیده

با تغییر دائمی فناوری اطلاعات و الگوهای مصرف کنونی، چرخه عمرمحصولات کوتاه تر می شود. شرکت ها باید به روندهای دائماً متغیر بازار تسلط کامل داشته باشند و برای توسعه ی محصولات جدیدشان که برای افزایش قابلیت رقابت شرکت ها طراحی می شوند فعالیت های تجاری سودزا ایجاد کنند. در عصر پرمخاطره رقابت در بازار پرتلاطم، شرکت‌هایی که فرآیند تحقیق و توسعه بر روی محصولات خود را در اولویت اجرا قرار ندهند، محکوم به شکست هستند. تحقیقات در زمینه توسعه محصولات به منظور مطالعه فرآیندهای سازمانی، روش‌های ساخت، روش‌های نوین بازاریابی و فروش، قیمت تمام‌شده فروش بایستی با رویکرد مهندسی همزمان انجام گیرد. در این پژوهش، با بکارگیری تکنیک رتبه‌بندی تحلیل پوششی داده‌ها محصولات بخش جامدات شرکت گلدارو مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند. اندازه‌گیری کارایی محصولات می‌تواند نقطه شروعی برای تحقیقات آتی به منظور کاهش ورودی‌های موثر بر ساخت و افزایش خروجی‌های محصولات می‌باشد.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

2

نویسندگان [English]

  • farshad kaveh 1
  • hadi shirouyehzad 2
  • seyed mohammad arabzad 1