نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات
2 استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد
چکیده
با تغییر دائمی فناوری اطلاعات و الگوهای مصرف کنونی، چرخه عمرمحصولات کوتاه تر می شود. شرکت ها باید به روندهای دائماً متغیر بازار تسلط کامل داشته باشند و برای توسعه ی محصولات جدیدشان که برای افزایش قابلیت رقابت شرکت ها طراحی می شوند فعالیت های تجاری سودزا ایجاد کنند. در عصر پرمخاطره رقابت در بازار پرتلاطم، شرکتهایی که فرآیند تحقیق و توسعه بر روی محصولات خود را در اولویت اجرا قرار ندهند، محکوم به شکست هستند. تحقیقات در زمینه توسعه محصولات به منظور مطالعه فرآیندهای سازمانی، روشهای ساخت، روشهای نوین بازاریابی و فروش، قیمت تمامشده فروش بایستی با رویکرد مهندسی همزمان انجام گیرد. در این پژوهش، با بکارگیری تکنیک رتبهبندی تحلیل پوششی دادهها محصولات بخش جامدات شرکت گلدارو مورد بررسی و ارزیابی قرار میگیرند. اندازهگیری کارایی محصولات میتواند نقطه شروعی برای تحقیقات آتی به منظور کاهش ورودیهای موثر بر ساخت و افزایش خروجیهای محصولات میباشد.
کلیدواژهها
موضوعات
عنوان مقاله [English]
Performance evaluation of products in Goldaru pharmaceutical company with product development approach using data envelopment analysis model
نویسندگان [English]
- farshad kaveh 1
- hadi shirouyehzad 2
- seyed mohammad arabzad 1
چکیده [English]
With the constant change in information technology and current consumption patterns, the product cycle becomes shorter. Companies must have a complete range of fluent trends, and to develop < /span> new products that are designed to enhance the competitiveness of companies, create profitable business activities. In the age of risky competition in the turbulent market, companies that do not have the research and development process on their products are doomed to fail. Research in development of products in order to study organizational processes, manufacturing methods, new methods of marketing and sales, the cost of sales should be done with concurrent engineering approach. In this study, using the ranking technique of data envelopment analysis, products of Goldaru company are studied and evaluated. Measuring the efficiency of products can be a surprisingly point for future research in order to reduce effective inputs on manufacturing and increasing output of products.
کلیدواژهها [English]
- Product development
- Performance evaluation
- Data envelopment analysis
- Ranking