%0 Journal Article %T طراحی الگوی شایستگی انتخاب مدیران در سازمان‌های خدماتی و تعیین شایستگی مدیران متناسب با پست سازمانی %J تصمیم گیری و تحقیق در عملیات %I موسسه آموزش عالی آیندگان %Z 2538-5097 %A خوش نمک, بهروز %A ایران زاده, سلیمان %A خدیوی, اسداله %A تقی زاده, هوشنگ %D 2020 %\ 05/21/2020 %V 5 %N 1 %P 83-98 %! طراحی الگوی شایستگی انتخاب مدیران در سازمان‌های خدماتی و تعیین شایستگی مدیران متناسب با پست سازمانی %K الگوی شایستگی %K انتخاب مدل مدیران شایسته %K سازمان تامین اجتماعی %R 10.22105/dmor.2020.235628.1157 %X برای انجام این تحقیق از رویکرد آمیخته (کیفی و کمی) استفاده شده است. در بخش کیفی تحقیق، تا دستیابی به اشباع نظری، با 11 نفر که به‌صورت هدفمند انتخاب شده بودند، مصاحبات نیمه‌ ساختاریافته انجام و مدل مفهومی پیشنهادی تحقیق بر‌اساس مراحل شش‌گانه رویکرد تحلیل تم تشکیل شد. مدل پیشنهادی این بخش از تحقیق مشتمل‌بر11 مقوله‌ی فرعی: «شخصیتی، تعاملی، آگاهی از محیط، بازاریابی، ارتباطات محیطی، مدیریت سرمایه‌ی انسانی، اداره‌کردن صحیح اداره‌ی کل/شعبه، دانش عمومی، دانش تخصصی، ساختاری و  محتوایی» و 5 مقوله‌ اصلی: «شایستگی فردی، شایستگی محیطی، شایستگی مدیریتی، شایستگی دانشی و شایستگی سازمانی» مشتمل‌بر 44 مفهوم بود. در بخش کمی تحقیق، مدل نهایی مستخرج از رویکرد کیفی، در قالب پرسشنامه دلفی برای تعیین مهم­ترین شاخص­های شایستگی پست­های سازمانی تحقیق در اختیار خبرگان تحقیق قرار گرفت و طی چندین مرحله رفت‌و‌برگشتی پرسشنامه و اجماع نظری خبرگان مشخص شد که شاخص «اصلاح و مدیریت فرآیندها و روش­های انجام کار» برای پست­های سازمانی مدیرکل استان، معاونت اداری و مالی استان و رئیس اداره‌ی تخصصی «رعایت حقوق شهروندی و تکریم مراجعین» برای پست سازمانی معاونت بیمه‌ای و «روحیه خدمت‌گذاری و مشتری‌مداری» برای پست سازمانی رئیس شعبه‌ی رتبه‌های اهمیتی اول را کسب نمودند. %U https://www.journal-dmor.ir/article_113438_70f89c1dbf61942b6a6c0c26572be64d.pdf