برنامه ریزی استراتژیک
1. طراحی الگوی شایستگی انتخاب مدیران در سازمان‌های خدماتی و تعیین شایستگی مدیران متناسب با پست سازمانی

بهروز خوش نمک؛ سلیمان ایران زاده؛ اسداله خدیوی؛ هوشنگ تقی زاده

دوره 5، شماره 1 ، بهار 1399، ، صفحه 83-98

http://dx.doi.org/10.22105/dmor.2020.235628.1157

چکیده
  برای انجام این تحقیق از رویکرد آمیخته (کیفی و کمی) استفاده شده است. در بخش کیفی تحقیق، تا دستیابی به اشباع نظری، با 11 نفر که به‌صورت هدفمند انتخاب شده بودند، مصاحبات نیمه‌ ساختاریافته انجام و مدل مفهومی پیشنهادی تحقیق بر‌اساس مراحل شش‌گانه رویکرد تحلیل تم تشکیل شد. مدل پیشنهادی این بخش از تحقیق مشتمل‌بر11 مقوله‌ی فرعی: «شخصیتی، ...  بیشتر

برنامه ریزی استراتژیک
2. کاربست BSC و روش‌های نوآورانه توسعه‌یافته در حسابداری مدیریت و تصمیم‌های استراتژیک سنجش عملکرد

فریدون رهنمای‌رودپشتی؛ محسن ایمنی؛ شادی صیادمنش

دوره 4، شماره 3 ، پاییز 1398، ، صفحه 246-261

http://dx.doi.org/10.22105/dmor.2020.215116.1135

چکیده
  ارزیابی متوازن به‌عنوان یک ابزار ارزیابی استراتژیک مورد استفاده قرار می‌گیرد و پیشنهاد می‌کند عملکرد تمامی سازمان‌ها نباید فقط از طریق معیارهای مالی موردبررسی قرار گیرد، بلکه می‌بایست معیارهای غیرمالی نیز در‌نظر گرفته شود. مفهوم BSC گستره بزرگ‌تری از بخش کسب‌وکار را در برمی‌گیرد. با این‌ وجود، ارزیابی متوازن در عمل بسیار پیچیده ...  بیشتر

برنامه ریزی استراتژیک
3. تاثیر راهبردهای بازاریابی سبز بر عملکرد به‌واسطه‌ی پارامترهای خلق دانش

مهرنوش مقیمی کیا؛ امیر نجفی

دوره 3، شماره 4 ، زمستان 1397، ، صفحه 351-358

http://dx.doi.org/10.22105/dmor.2019.82745

چکیده
  مطالعه‌ی حاضر، با تاکید بر اهمیت پایه‌ای و حیاتی رویکرد “سبز” در راهبرد‌های بازاریابی سازمان، علاقه‌مند است تا پاسخی علمی و عملی در ارتباط با این پرسش پژوهشی که “اثرراهبردهای بازاریابی سبز بر عملکرد به‌واسطه‌ی پارامترهای خلق دانش چگونه است؟” ارائه دهد. مطالعه‌ی حاضر بر اساس روش توصیفی، تحلیلی (همبستگی) و پژوهشی کاربردی ...  بیشتر

برنامه ریزی استراتژیک
4. بررسی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر تصمیم‌گیری صادرات

حسین احمدی؛ امیر نجفی

دوره 3، شماره 2 ، تابستان 1397، ، صفحه 151-163

http://dx.doi.org/10.22105/dmor.2018.66701

چکیده
  هنگام بررسی بازارهای بین‌المللی و برون‌مرزی، مدیران شرکت‌ها با وظایف استراتژیک نسبتا پیچیده‌ای مواجه می‌شوند که با ریسک، ثبات و بازده بالقوه موجود در بازارهای کشورهای جهان در رابطه می باشد. انتخاب از میان بازارهای بین‌المللی گوناگون برای صادرات، اعطای امتیاز، سرمایه‌گذاری مشترک و ... نیازمند اطلاعات از کشور و بازار هدف است. ...  بیشتر

تصمیم‌گیری چند شاخصه
5. ارائه نقشه راه بلوغ مراکز بهداشتی- درمانی ایران براساس الگوی تعالی سازمانی بخش سلامت با رویکرد الگویابی پله‌ای تحلیل پوششی داده‌ها

الهه شریعتمداری؛ سید اسماعیل نجفی؛ علی تقی زاده هرات

دوره 1، شماره 1 ، پاییز 1395، ، صفحه 32-51

http://dx.doi.org/10.22105/dmor.2016.40313

چکیده
  ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎنﻫﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮑﯽ از ﺑﺨﺶ‌ﻫﺎی ﻣﻬﻢ در اراﯾﻪ ﺧﺪﻣﺎت درﻣﺎﻧﯽ، ﻧﻘﺶ ﺑﺴﺰاﯾﯽ در ارﺗﻘﺎ ﮐﯿﻔﯿﺖ زﻧـﺪﮔﯽ اﻧـﺴﺎنﻫـﺎ وﮐﺎﻫﺶ ﻣﯿﺰان ﻓﻮت آنﻫﺎ دارﻧﺪ. از اﯾﻦرو، ﺑﺮرﺳﯽ ﮐﺎراﯾﯽ ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎنﻫﺎ و مراکز بهداشت و درمان و ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻋﻠﻞ ﻋـﺪم ﮐـﺎراﯾﯽ وﺿﻌﻒ ﺣﻮزه ﻋﻤﻠﮑﺮدی آنﻫﺎ ازاﻫﻤﯿﺖ ﻓﺮاواﻧﯽ ﺑﺮﺧﻮردار ...  بیشتر