استراتژی های بازاریابی مالی
شهرام اشراق؛ نرگس دل افروز؛ کامبیز شاهرودی؛ یلدا رحمتی
چکیده
هدف: با افزایش شناخت نسبت به نقش برند در موفقیت بازارهای صنعتی، توجه خریداران و تامینکنندگان در بازار صنعتی، شناخت عمده عوامل اثرگذار بر عملکرد برند صنعتی اهمیت مییابد. امروزه صنعت پتروشیمی نقش مهمی در صادرات غیرنفتی ایفا کرده است. بنابراین شرکتهای مرتبط با صنعت پتروشیمی با ایجاد برند صنعتی میتوانند در توسعه اقتصادی کشور نقش ...
بیشتر
هدف: با افزایش شناخت نسبت به نقش برند در موفقیت بازارهای صنعتی، توجه خریداران و تامینکنندگان در بازار صنعتی، شناخت عمده عوامل اثرگذار بر عملکرد برند صنعتی اهمیت مییابد. امروزه صنعت پتروشیمی نقش مهمی در صادرات غیرنفتی ایفا کرده است. بنابراین شرکتهای مرتبط با صنعت پتروشیمی با ایجاد برند صنعتی میتوانند در توسعه اقتصادی کشور نقش موثری داشته باشند. هدف تحقیق تجزیه و تحلیل عوامل موثر بر عملکرد برند در صنعت پتروشیمی میباشد.روششناسی پژوهش: در این تحقیق از طریق مطالعه ادبیات، مصاحبه با خبرگان مرتبط با صنعت و تجزیه و تحلیل دادهها به دست آمده از طریق تحلیل داده بنیاد، معیارهای اصلی مرتبط با عملکرد برند شناسایی و طبقهبندی شد و در مرحله بعد با استفاده از روش تصمیمگیری دیمتل، ساختار شبکهای علی و معلولی معیارها و زیر معیارها مورد بررسی قرار گرفت.یافتهها: در فاز کیفی در مدل پارادایمی تحقیق، 10 معیار اصلی شناسایی شدند که شامل ارزش ویژه برند، بازده فروش، نوآوری در پاسخگویی، شهرت شرکت، الگوبرداری، سرمایه سازمانی برندمحور، استراتژیهای رقابتی سازمانی، گستردگی توزیع، کیفیت محصولات، تولید و حجم بودند و در نهایت با استفاده از روش تصمیمگیری دیمتل، استراتژیهای رقابتی سازمانی به عنوان بیشترین عامل تاثیرگذار شناسایی شد.اصالت/ارزش افزوده علمی: در این مقاله ضمن بهرهگیری همزمان از ویژگیهای مناسب روشهای کیفی و کمی، درکی عمیقتری از عوامل کلیدی مؤثر بر موفقیت عملکرد برند صنعت پتروشیمی ارائه داد و با ارائه الگوی جدیدی امکان رقابت پذیری بهتر را در این صنعت فراهم مینماید.
استراتژی های بازاریابی مالی
مجتبی بردبار؛ ذبیح اله خانی؛ حسین رجب دری
چکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر، مطالعه رابطه تضاد منافع و تصمیمگیری اخلاقی در حسابرسان با نقش میانجی قضاوت اخلاقی با ترکیب رویکردهای شناخت اجتماعی و الگوی بازده تصمیمگیری است. نظریه شناخت اجتماعی به تأثیرهای محیطی بر افراد اشاره دارد. الگوی بازده تصمیمگیری نیز عوامل مؤثر بر تصمیمگیری را موردبررسی قرار میدهد.روششناسی پژوهش: در این ...
بیشتر
هدف: هدف پژوهش حاضر، مطالعه رابطه تضاد منافع و تصمیمگیری اخلاقی در حسابرسان با نقش میانجی قضاوت اخلاقی با ترکیب رویکردهای شناخت اجتماعی و الگوی بازده تصمیمگیری است. نظریه شناخت اجتماعی به تأثیرهای محیطی بر افراد اشاره دارد. الگوی بازده تصمیمگیری نیز عوامل مؤثر بر تصمیمگیری را موردبررسی قرار میدهد.روششناسی پژوهش: در این پژوهش با ترکیب رویکردهای ذکرشده و با استفاده از الگوی «محرک- ارگانیسم- پاسخ» به بررسی موضوع پژوهش پرداخته شد. این پژوهش کاربردی و از نوع توصیفی- همبستگی بوده و جامعه آن شامل حسابرسان مختلف کشور است که 170 نفر از آنان با استفاده از نمونهگیری تصادفی ساده در سال 1399 انتخاب شدند. برای آزمون فرضیهها نیز از تحلیل معادلات ساختاری و نرمافزار Smart PLS، استفاده شد.یافته ها: یافتههای پژوهش نشان داد که بین تضاد منافع و تصمیمگیری اخلاقی رابطه منفی و معناداری (%40) وجود دارد. همچنین، افزایش تضاد منافع موجب کاهش قضاوت اخلاقی (%50) و کاهش قضاوت اخلاقی نیز موجب کاهش سطح تصمیمگیری اخلاقی (%51) میشود. درمجموع، بین تضاد منافع و تصمیمگیری اخلاقی رابطه منفی وجود دارد که با حضور قضاوت اخلاقی، به دلیل اثرگذاری مثبت بر تصمیمگیری اخلاقی، از شدت آن کاسته میشود.اصالت/ارزش افزوده علمی: یافتههای پژوهش مؤید اهمیت عوامل روانشناسی و رفتاری است که باید موردتوجه بیشتری قرار گیرد.
استراتژی های بازاریابی مالی
مجتبی کاوه؛ سعید سعیدا اردکانی؛ مرتضی شفیعی؛ سید محمد طباطبایی نسب
چکیده
افزایش رقابت در صنعت بیمه، اکثر مدیران این صنعت را به فکر چارهاندیشی برای حضور ماندگار در عرصه کسبوکار انداختهاست، بنابراین آنها ناگزیرند، به دنبال راهکارهایی باشند که در کنار افزایش فروش بیمهنامهها به هدفهای دیگری نیز دستیابند ازجمله فاکتورهای جذب مشتری نظیر کاهش هزینهها، کیفیت خدمات، رفتار مناسب کارکنان، کاهش ...
بیشتر
افزایش رقابت در صنعت بیمه، اکثر مدیران این صنعت را به فکر چارهاندیشی برای حضور ماندگار در عرصه کسبوکار انداختهاست، بنابراین آنها ناگزیرند، به دنبال راهکارهایی باشند که در کنار افزایش فروش بیمهنامهها به هدفهای دیگری نیز دستیابند ازجمله فاکتورهای جذب مشتری نظیر کاهش هزینهها، کیفیت خدمات، رفتار مناسب کارکنان، کاهش بوروکراسی اداری، کاهش زمان انجام کار مشتری حین ورود به شرکت، کاهش زمان پرداخت خسارت به مشتری و نوآوری برای بهدست آوردن مزیت رقابتی و غیره. لذا هدف این پژوهش پیشبینی و رتبهبندی فاکتورهای جذب مشتری در شرکت بیمه ملت شیراز طی سه سال 1398 تا 1400 میباشد. برای این منظور از ابزار پویاییشناسی و تحلیل پوششی دادههای شبکهای استفاده شده است. بهمنظور تدوین فاکتورهای جذب مشتری ابتدا نمودار علی-حلقوی و سپس نمودار جریان-حالت، شبیهسازی شد. سپس این عملیات برای سناریوهای مختلف اجرا گردید و نتایج شبیهسازی شده بهعنوان ورودی مدل تحلیل پوششی دادههای شبکهای قرار گرفته شد و بر اساس نتیجه بهدستآمده، بهترین و کاراترین فاکتورهای جذب مشتری انتخاب شد و به بررسی تعامل این برگ خریدها و میزان تأثیر آنها بر موفقیت مشتری مداری پرداخته شد.
استراتژی های بازاریابی مالی
محسن حمیدیان؛ سارا بوستانی؛ هادی مشهدی قره قیه
چکیده
ﯾﮑﯽ از ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﻬﻤﯽ ﮐﻪ ﭘﮋوﻫﺸﮕﺮان و داﻧﺸﻤﻨﺪان ﺣﻮزه ﺗﺼﻤﯿﻢﮔﯿﺮی و ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ ﺑﺎ آن روﺑﺮو ﻫﺴﺘﻨﺪ اﻧﺘﺨﺎب ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎی ﺗﺎﺛﯿﺮﮔﺬار ﺑﺮ ﺧﺮوﺟﯽ ﺗﺼﻤﯿﻢ و ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ اﺳﺖ. ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ اﮔﺮ ﺑﺘﻮان ﺑﺎزده ﺳﻬﺎم را ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ ﮐﺮد و ﻣﺪلﻫﺎیی ﺑﺮای آن اراﺋﻪ داد در واﻗﻊ ﺷﺮاﯾﻂ ...
بیشتر
ﯾﮑﯽ از ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﻬﻤﯽ ﮐﻪ ﭘﮋوﻫﺸﮕﺮان و داﻧﺸﻤﻨﺪان ﺣﻮزه ﺗﺼﻤﯿﻢﮔﯿﺮی و ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ ﺑﺎ آن روﺑﺮو ﻫﺴﺘﻨﺪ اﻧﺘﺨﺎب ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎی ﺗﺎﺛﯿﺮﮔﺬار ﺑﺮ ﺧﺮوﺟﯽ ﺗﺼﻤﯿﻢ و ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ اﺳﺖ. ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ اﮔﺮ ﺑﺘﻮان ﺑﺎزده ﺳﻬﺎم را ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ ﮐﺮد و ﻣﺪلﻫﺎیی ﺑﺮای آن اراﺋﻪ داد در واﻗﻊ ﺷﺮاﯾﻂ ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺗﺮی در ﺑﺎزار ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﯾﺠﺎد ﻣﯽﺷﻮد ﮐﻪ ﺑﻪ اﻣﺮ ﮔﺴﺘﺮش ﺳﺮﻣﺎﯾﻪﮔﺬاری در ﺑﺎزارﻫﺎی ﻣﺎﻟﯽ ﮐﻤﮏ ﺧﻮاﻫﺪ ﮐﺮد. از اینرو هدف مقاله حاضر بررسی پیشبینی بازده منفی سهام در بازار سرمایه ایران است. جهت دستیابی به این هدف دادههای مربوط به 180 شرکت در دوره زمانی 89 الی 95 که از طریق روش حذف سیستماتیک جمعآوری گردیده است که از معیارهای اهرمی، عملکرد، گردش، نوسان، کیفیت و تورپیدو جهت پیش بینی بازده منفی باستفاده گردید که نتایج بیانگر آن است که تمامی این تمامی این معیارها در پیش بینی بازده منفی سهام در بورس تهران جز معیارهای کارآمدی هستند.
استراتژی های بازاریابی مالی
یوسف بابازاده؛ رضا بابازاده
چکیده
انقلاب اسلامی در ایران، همواره به دنبال رسیدن به یک جامعه اسلامی واقعی، جامعه ای بر محور عدالت، پیشرفت و معنویت بوده است. برای رسیدن به این آرمان، برنامه ها و سیاستهای کلی زیادی تدوین و به اجرا در آمده است. سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی در ادامه و تکمیل سیاستهای گذشته برای رسیدن به آرمانهای مذکور می باشد. الگوی اقتصاد مقاومتی در شرایط ...
بیشتر
انقلاب اسلامی در ایران، همواره به دنبال رسیدن به یک جامعه اسلامی واقعی، جامعه ای بر محور عدالت، پیشرفت و معنویت بوده است. برای رسیدن به این آرمان، برنامه ها و سیاستهای کلی زیادی تدوین و به اجرا در آمده است. سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی در ادامه و تکمیل سیاستهای گذشته برای رسیدن به آرمانهای مذکور می باشد. الگوی اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم و به علت مشکلات ناشی از آن در یک دهه اخیر پی ریزی و ارائه شده است. اما تفکر حاکم بر این الگو، یک دید جامع نگر و دارای سیاستهای بلندمدت و راهبردی بوده و فقط مربوط به دوران تحریم اقتصادی نیست. هدف از این مقاله، ارائه یک چارچوب مفهومی است که در آن وظایف حوزه های مختلف جهت تحقق اقتصاد مقاومتی تعیین می شود. این تحقیق به دنبال تعیین نقش افراد و سازمانها در تدوین برنامه استراتژیک به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی است. با استفاده از مدل مفهومی ارائه شده نقش افراد و سازمانها در تدوین برنامه استراتژیک تحقق اقتصاد مقاومتی مشخص شده است.