استراتژی های بازاریابی مالی
شهرام اشراق؛ نرگس دل افروز؛ کامبیز شاهرودی؛ یلدا رحمتی
چکیده
با افزایش شناخت نسبت به نقش برند در موفقیت بازارهای صنعتی، و توجه خریداران صنعتی به جایگاه برند تأمین کننده در بازارصنعتی، بنابراین شناخت عمده عوامل اثرگذار بر عملکرد برند صنعتی اهمیت می یابد. به عبارتی خریداران صنعتی برای انتخاب و خرید، عملکرد برندهای صنعتی در بازار را مورد مقایسه و ارزیابی قرار می دهند. صنعت پتروشیمی به رشد اقتصادی ...
بیشتر
با افزایش شناخت نسبت به نقش برند در موفقیت بازارهای صنعتی، و توجه خریداران صنعتی به جایگاه برند تأمین کننده در بازارصنعتی، بنابراین شناخت عمده عوامل اثرگذار بر عملکرد برند صنعتی اهمیت می یابد. به عبارتی خریداران صنعتی برای انتخاب و خرید، عملکرد برندهای صنعتی در بازار را مورد مقایسه و ارزیابی قرار می دهند. صنعت پتروشیمی به رشد اقتصادی بسیاری از کشورها کمک کرده است و درکشور ما ایران، رشد اقتصادی بدون توجه به صنعت پتروشیمی امکان پذیر نمی باشد رقابت سنگین در صنعت پتروشیمی میان کشورها ایجاب می کند که توجه به بحث برند در اولویت قرار گیرد بخصوص شرکتهای مرتبط با صنعت پتروشیمی در ایران بدلیل مباحث تحریمی ، می توانند با ایجاد برند صنعتی قوی در حفظ مشتریان خود حرکت کنند .در این تحقیق از میان 28 مولفه شناسایی شده در تحلیل کیفی، تعداد 10مولفه باقی ماند که مبنای تجزیه و تحلیل قرار گرفت نتایج حاصل از انجام تحلیل عاملی تاییدی نشان از آن داشت که از بین 10مولفه مذکور، تنها تعداد 6 مولفه به طور معنادار و قابل توجهی، عملکرد برند را تبیین می کنند در نهایت به کمک شش عامل ساختار شبکهای علی و معلولی آنها را به کمک روش تصمیم گیری دیماتل ترسیم گردیم .
استراتژی های بازاریابی مالی
مجتبی کاوه؛ سعید سعیدا اردکانی؛ مرتضی شفیعی؛ سید محمد طباطبایی نسب
چکیده
افزایش رقابت در صنعت بیمه، اکثر مدیران این صنعت را به فکر چارهاندیشی برای حضور ماندگار در عرصه کسبوکار انداختهاست، بنابراین آنها ناگزیرند، به دنبال راهکارهایی باشند که در کنار افزایش فروش بیمهنامهها به هدفهای دیگری نیز دستیابند ازجمله فاکتورهای جذب مشتری نظیر کاهش هزینهها، کیفیت خدمات، رفتار مناسب کارکنان، کاهش ...
بیشتر
افزایش رقابت در صنعت بیمه، اکثر مدیران این صنعت را به فکر چارهاندیشی برای حضور ماندگار در عرصه کسبوکار انداختهاست، بنابراین آنها ناگزیرند، به دنبال راهکارهایی باشند که در کنار افزایش فروش بیمهنامهها به هدفهای دیگری نیز دستیابند ازجمله فاکتورهای جذب مشتری نظیر کاهش هزینهها، کیفیت خدمات، رفتار مناسب کارکنان، کاهش بوروکراسی اداری، کاهش زمان انجام کار مشتری حین ورود به شرکت، کاهش زمان پرداخت خسارت به مشتری و نوآوری برای بهدست آوردن مزیت رقابتی و غیره. لذا هدف این پژوهش پیشبینی و رتبهبندی فاکتورهای جذب مشتری در شرکت بیمه ملت شیراز طی سه سال 1398 تا 1400 میباشد. برای این منظور از ابزار پویاییشناسی و تحلیل پوششی دادههای شبکهای استفاده شده است. بهمنظور تدوین فاکتورهای جذب مشتری ابتدا نمودار علی-حلقوی و سپس نمودار جریان-حالت، شبیهسازی شد. سپس این عملیات برای سناریوهای مختلف اجرا گردید و نتایج شبیهسازی شده بهعنوان ورودی مدل تحلیل پوششی دادههای شبکهای قرار گرفته شد و بر اساس نتیجه بهدستآمده، بهترین و کاراترین فاکتورهای جذب مشتری انتخاب شد و به بررسی تعامل این برگ خریدها و میزان تأثیر آنها بر موفقیت مشتری مداری پرداخته شد.
استراتژی های بازاریابی مالی
محسن حمیدیان؛ سارا بوستانی؛ هادی مشهدی قره قیه
چکیده
ﯾﮑﯽ از ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﻬﻤﯽ ﮐﻪ ﭘﮋوﻫﺸﮕﺮان و داﻧﺸﻤﻨﺪان ﺣﻮزه ﺗﺼﻤﯿﻢﮔﯿﺮی و ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ ﺑﺎ آن روﺑﺮو ﻫﺴﺘﻨﺪ اﻧﺘﺨﺎب ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎی ﺗﺎﺛﯿﺮﮔﺬار ﺑﺮ ﺧﺮوﺟﯽ ﺗﺼﻤﯿﻢ و ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ اﺳﺖ. ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ اﮔﺮ ﺑﺘﻮان ﺑﺎزده ﺳﻬﺎم را ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ ﮐﺮد و ﻣﺪلﻫﺎیی ﺑﺮای آن اراﺋﻪ داد در واﻗﻊ ﺷﺮاﯾﻂ ...
بیشتر
ﯾﮑﯽ از ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﻬﻤﯽ ﮐﻪ ﭘﮋوﻫﺸﮕﺮان و داﻧﺸﻤﻨﺪان ﺣﻮزه ﺗﺼﻤﯿﻢﮔﯿﺮی و ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ ﺑﺎ آن روﺑﺮو ﻫﺴﺘﻨﺪ اﻧﺘﺨﺎب ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎی ﺗﺎﺛﯿﺮﮔﺬار ﺑﺮ ﺧﺮوﺟﯽ ﺗﺼﻤﯿﻢ و ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ اﺳﺖ. ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ اﮔﺮ ﺑﺘﻮان ﺑﺎزده ﺳﻬﺎم را ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ ﮐﺮد و ﻣﺪلﻫﺎیی ﺑﺮای آن اراﺋﻪ داد در واﻗﻊ ﺷﺮاﯾﻂ ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺗﺮی در ﺑﺎزار ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﯾﺠﺎد ﻣﯽﺷﻮد ﮐﻪ ﺑﻪ اﻣﺮ ﮔﺴﺘﺮش ﺳﺮﻣﺎﯾﻪﮔﺬاری در ﺑﺎزارﻫﺎی ﻣﺎﻟﯽ ﮐﻤﮏ ﺧﻮاﻫﺪ ﮐﺮد. از اینرو هدف مقاله حاضر بررسی پیشبینی بازده منفی سهام در بازار سرمایه ایران است. جهت دستیابی به این هدف دادههای مربوط به 180 شرکت در دوره زمانی 89 الی 95 که از طریق روش حذف سیستماتیک جمعآوری گردیده است که از معیارهای اهرمی، عملکرد، گردش، نوسان، کیفیت و تورپیدو جهت پیش بینی بازده منفی باستفاده گردید که نتایج بیانگر آن است که تمامی این تمامی این معیارها در پیش بینی بازده منفی سهام در بورس تهران جز معیارهای کارآمدی هستند.