استراتژی های بازاریابی مالی
تجزیه و تحلیل عوامل موثر بر عملکرد برند در صنعت پتروشیمی با استفاده از روش دیمتل

شهرام اشراق؛ نرگس دل افروز؛ کامبیز شاهرودی؛ یلدا رحمتی

دوره 6، شماره 4 ، اسفند 1400، ، صفحه 592-604

https://doi.org/10.22105/dmor.2020.243959.1202

چکیده
  هدف: با افزایش شناخت نسبت به نقش برند در موفقیت بازارهای صنعتی، توجه خریداران و تامین‌کنندگان در بازار صنعتی، شناخت عمده عوامل اثرگذار بر عملکرد برند صنعتی اهمیت می‌یابد. امروزه صنعت پتروشیمی نقش مهمی در صادرات غیرنفتی ایفا کرده است. بنابراین شرکت‌های مرتبط با صنعت پتروشیمی با ایجاد برند صنعتی می‌توانند در توسعه اقتصادی کشور نقش ...  بیشتر

استراتژی های بازاریابی مالی
رابطه تضاد منافع و تصمیم‌گیری اخلاقی در حسابرسان با نقش میانجی قضاوت اخلاقی: ترکیب رویکردهای شناخت اجتماعی و الگوی بازده تصمیم‌گیری

مجتبی بردبار؛ ذبیح اله خانی؛ حسین رجب دری

دوره 6، شماره ویژه ، بهمن 1400، ، صفحه 1-16

https://doi.org/10.22105/dmor.2021.271381.1316

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر، مطالعه رابطه تضاد منافع و تصمیم‌گیری اخلاقی در حسابرسان با نقش میانجی قضاوت اخلاقی با ترکیب رویکردهای شناخت اجتماعی و الگوی بازده تصمیم‌گیری است. نظریه شناخت اجتماعی به تأثیرهای محیطی بر افراد اشاره دارد. الگوی بازده تصمیم‌گیری نیز عوامل مؤثر بر تصمیم­گیری را موردبررسی قرار می­دهد.روش‌شناسی پژوهش: در این ...  بیشتر

استراتژی های بازاریابی مالی
پیش‌بینی و رتبه‌بندی فاکتورهای جذب مشتری در شرکت‌های بیمه‌ به وسیله مدل تحلیل‌پوششی‌داده‌های‌شبکه‌ای و تئوری پویایی‌شناسی انتشار باس

مجتبی کاوه؛ سعید سعیدا اردکانی؛ مرتضی شفیعی؛ سید محمد طباطبایی نسب

دوره 5، شماره 3 ، آذر 1399، ، صفحه 382-401

https://doi.org/10.22105/dmor.2020.237734.1188

چکیده
  افزایش رقابت در صنعت بیمه، اکثر مدیران این صنعت را به فکر چاره‌اندیشی برای حضور ماندگار در عرصه کسب‌وکار انداخته‌است، بنابراین آن‌ها ناگزیرند، به دنبال راهکارهایی ‌باشند که در کنار افزایش فروش بیمه‌نامه‌ها به هدف‌های دیگری نیز دست‌یابند ازجمله فاکتورهای جذب مشتری نظیر کاهش هزینه‌ها، کیفیت خدمات، رفتار مناسب کارکنان، کاهش ...  بیشتر

استراتژی های بازاریابی مالی
پیش‌بینی بازده منفی سهام شرکت‎های پذیرفته شده در بازار سرمایه ایران

محسن حمیدیان؛ سارا بوستانی؛ هادی مشهدی قره قیه

دوره 4، شماره 2 ، شهریور 1398، ، صفحه 126-136

https://doi.org/10.22105/dmor.2019.184802.1118

چکیده
  ﯾﮑﯽ از ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﻬﻤﯽ ﮐﻪ ﭘﮋوﻫﺸﮕﺮان و داﻧﺸﻤﻨﺪان ﺣﻮزه ﺗﺼﻤﯿﻢﮔﯿﺮی و ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ ﺑﺎ آن روﺑﺮو ﻫﺴﺘﻨﺪ اﻧﺘﺨﺎب ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎی ﺗﺎﺛﯿﺮﮔﺬار ﺑﺮ ﺧﺮوﺟﯽ ﺗﺼﻤﯿﻢ و ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ اﺳﺖ. ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ اﮔﺮ ﺑﺘﻮان ﺑﺎزده ﺳﻬﺎم را ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ ﮐﺮد و ﻣﺪلﻫﺎیی ﺑﺮای آن اراﺋﻪ داد در واﻗﻊ ﺷﺮاﯾﻂ ...  بیشتر

استراتژی های بازاریابی مالی
مدل مفهومی تدوین برنامه استراتژیک با رویکرد اقتصاد مقاومتی

یوسف بابازاده؛ رضا بابازاده

دوره 3، شماره 3 ، آذر 1397، ، صفحه 302-316

https://doi.org/10.22105/dmor.2018.81215

چکیده
  انقلاب اسلامی در ایران، همواره به دنبال رسیدن به یک جامعه اسلامی واقعی، جامعه ای بر محور عدالت، پیشرفت و معنویت بوده است. برای رسیدن به این آرمان، برنامه ها و سیاستهای کلی زیادی تدوین و به اجرا در آمده است. سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی در ادامه و تکمیل سیاستهای گذشته برای رسیدن به آرمانهای مذکور می باشد. الگوی اقتصاد مقاومتی در شرایط ...  بیشتر