بهینه سازی ترکیبیاتی
طراحی مدلی برای موازنه زمان-هزینه-کیفیت در یک شبکه PERT چندحالته با استفاده از شبیه‌سازی و الگوریتم‌های تکاملی

احمد یوسفی هنومرور؛ مقصود امیری؛ لعیا الفت؛ علیرضا ناصر صدرآبادی

دوره 6، شماره 2 ، شهریور 1400، ، صفحه 146-173

http://dx.doi.org/10.22105/dmor.2021.265922.1296

چکیده
  هدف: ارائه یک مدل موازنه زمان – هزینه –کیفیت با سه تابع هدف، کمینه کردن زمان ختم پروژه، کمینه کردن هزینه کل پروژه و بیشینه کردن کیفیت کل انجام فعالیت‌ها در یک شبکه PERT با فعالیت‌های چندحالته می­باشد. روش‌شناسی پژوهش: بعد از ارائه مدل ریاضی مناسب، بر اساس طراحی آزمایشات، سطوح ممکن هر متغیر تصمیم تعیین شد. سپس با استفاده از فرایند ...  بیشتر

بهینه سازی ترکیبیاتی
یک مدل جامع ترکیبی NDEA-BSC و شبکه عصبی جدید برای پیش بینی شاخصهای عملکردی سازمانی

محمد جابری؛ سید اسماعیل نجفی؛ فرهاد حسین زاده لطفی؛ محمد حاجی مولانا

دوره 6، شماره 2 ، شهریور 1400، ، صفحه 271-287

http://dx.doi.org/10.22105/dmor.2020.254632.1243

چکیده
  هدف: استراتژی اصلی‌ترین منبع رشد بلندمدت سازمان‌ها می‌باشد و در صورت عدم اجرای موفق استراتژی، حتی اگر استراتژی‌های مناسبی اتخاذشده باشد این فرآیند بیهوده است. هدف این مقاله پیشنهاد یک مدل جامع ترکیبی را برای پیش‌بینی شاخص‏های عملکردی سازمانی است.روش‌شناسی پژوهش: به منظور رسیدن به هدف پژوهش، ابتدا از کارت امتیازی متوازن به‌عنوان ...  بیشتر

بهینه سازی ترکیبیاتی
الگوریتم ابتکاری برای حل مسئله چیدمان کانتینرهای دریایی

محمد ساویز اسدی لاری؛ فریبرز جولای؛ رضا توکلی مقدم؛ جعفر رزمی

دوره 6، شماره 1 ، 1400، ، صفحه 1-24

http://dx.doi.org/10.22105/dmor.2021.271733.1318

چکیده
  با افزایش استفاده از حمل و نقل کانتینری یکی از مشکلات موجود، ثابت بودن ظرفیت پایانه‌های کانتینری به دلیل مشکلاتی همچون طولانی بودن فرایند ساخت و ساز، کمبود بودجه و فضا جهت ساخت مکان‌های جدید و همچنین کمبود نیروی انسانی است. به علاوه این ثابت بودن ظرفیت ، مشکلاتی از قبیل کاهش روابط تجاری، افزایش هزینه‌های نگهداری و انبار، افزایش ...  بیشتر