الگوریتم‌های فراابتکاری
1. پیش بینی سبد بهینه سهام رویکرد الگوریتم فراابتکاری و فرآیند تصمیم مارکوف

سامیران خواجه زاده؛ شادی شاهوردیانی؛ امیر دانشور؛ مهدی معدنچی زاج

دوره 5، شماره 4 ، زمستان 1399، ، صفحه 426-445

http://dx.doi.org/10.22105/dmor.2020.239616.1183

چکیده
  یکی از جذاب‌ترین حوزه­های تصمیم‌گیری در شرایط عدم اطمینان بهینه­سازی پرتفوی سهام است. در تصمیم‌گیری به‌منظور سرمایه‌گذاری، دو عامل از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و مبنای سرمایه­گذاری می‌باشد. این دو عامل ریسک و بازده هستند و در این رابطه، بررسی و مطالعه سرمایه‌گذاران در جهت انتخاب بهترین سبد سرمایه‌گذاری با توجه به میزان ...  بیشتر

الگوریتم‌های فراابتکاری
2. بهبود اثربخشی و کارایی زنجیره تأمین حلقه بسته: رویکرد الگوریتم بهینه‌سازی وال و رمزگذاری جدید مبتنی بر اولویت

جاوید قهرمانی نهر

دوره 4، شماره 4 ، زمستان 1398، ، صفحه 299-315

http://dx.doi.org/10.22105/dmor.2020.206930.1132

چکیده
  با گسترش و افزایش شدت رقابت، مدیریت زنجیره تامین به یکی از مسائل اساسی پیش روی بنگاه های اقتصادی تبدیل شده است؛ طوری که همه فعالیت های سازمان ها را به منظور تولید محصولات، بهبود کیفیت، کاهش هزینه ها و ارائه خدمات مورد نیاز مشتریان تحت تاثیر داده است. در این تحقیق یک شبکه زنجیره تأمین حلقه بسته شامل سطوح مراکز تولیدی، مناطق مشتری، مراکز ...  بیشتر

الگوریتم‌های فراابتکاری
3. یک رهیافت آستانه‌گیری چندسطحی تصویر مبتنی بر الگوریتم جستجوی کلاغ و روش آتسو

فروغ شهابی؛ فرشته پورآهنگریان؛ همایون بهشتی

دوره 4، شماره 1 ، بهار 1398، ، صفحه 33-41

http://dx.doi.org/10.22105/dmor.2019.88580

چکیده
  ناحیه‌بندی تصویر یکی از مسائل اساسی در پردازش تصویر است که اشیاء و دیگر ساختارهای موجود در تصویر را شناسایی می‌کند. یکی از روش‌هایی که به‌طور گسترده‌ در ناحیه‌بندی تصویر به‌کار گرفته شده است، آستانه‌گیری می‌باشد که قادر است پیکسل‌های مبتنی‌بر آستانه‌های معین را جداسازی نماید. در روش آتسو برای تعیین حد آستانه سعی می‌شود که ...  بیشتر

الگوریتم‌های فراابتکاری
4. ارائه مدل دو هدفه مدیریت موجودی با تقاضای فازی برای فروشنده‌های متعدد

ویدا کرباسی بناب؛ مهدی یوسفی نژاد عطاری؛ انسیه نیشابوری

دوره 2، شماره 2 ، زمستان 1396، ، صفحه 147-168

http://dx.doi.org/10.22105/dmor.2018.57316

چکیده
     مدیریت موجودی فروشنده، یکی از استراتژی‌های محبوب برای مدیریت سیستم کنترل موجودی می‌باشد که در این استراتژی، فروشنده، مسئولیت کنترل و تکمیل موجودی خرده‌فروشان را بر عهده می‌گیرد. در این مقاله، یک مدل دوهدفه مدیریت موجودی فروشنده با تقاضای فازی برای یک مسئله زنجیره تأمین با ‌فروشندگان و خرده‌فروشان متعدد، موردبررسی قرارگرفته ...  بیشتر