استراتژی های بازاریابی مالی
1. پیش‌بینی و رتبه‌بندی فاکتورهای جذب مشتری در شرکت‌های بیمه‌ به وسیله مدل تحلیل‌پوششی‌داده‌های‌شبکه‌ای و تئوری پویایی‌شناسی انتشار باس

مجتبی کاوه؛ سعید سعیدا اردکانی؛ مرتضی شفیعی؛ سید محمد طباطبایی نسب

دوره 5، شماره 3 ، پاییز 1399، ، صفحه 382-401

http://dx.doi.org/10.22105/dmor.2020.237734.1188

چکیده
  افزایش رقابت در صنعت بیمه، اکثر مدیران این صنعت را به فکر چاره‌اندیشی برای حضور ماندگار در عرصه کسب‌وکار انداخته‌است، بنابراین آن‌ها ناگزیرند، به دنبال راهکارهایی ‌باشند که در کنار افزایش فروش بیمه‌نامه‌ها به هدف‌های دیگری نیز دست‌یابند ازجمله فاکتورهای جذب مشتری نظیر کاهش هزینه‌ها، کیفیت خدمات، رفتار مناسب کارکنان، کاهش ...  بیشتر

تحلیل پوششی داده ها
2. رتبه‌بندی سیستم های رأی گیری با استفاده از منطق فازی

سید حمزه میرزایی

دوره 3، شماره 4 ، زمستان 1397، ، صفحه 317-324

http://dx.doi.org/10.22105/dmor.2019.82569

چکیده
  یکی از مشکلات مدل‌های بر پایه DEA برای رتبه‌بندی سیستم‌های رأی‌گیری اولویتی آن است که به هر یک از گزینه‌ها ( کاندیدها ) اجازه می‌دهد تا بردار وزن خودش را داشته باشد. بنابراین، گزینه‌ها با بردار‌های وزن متفاوتی ارزیابی می‌شود. در این پژوهش، ما مدلی را بر اساس تئوری فازی ارائه می‌کنیم تا نقاط ضعف مدل‌های پیشین را برطرف کنیم. این مدل ...  بیشتر

روش‌های تصمیم‌گیری چندمعیاره
3. ارائه روشی جهت ترکیب روش‌های رتبه‌بندی تحلیل پوششی داده‌ها با استفاده از رویکرد تصمیم‌گیری چندمعیاره – مطالعه موردی

محمد مهدی توکلی؛ هادی شیرویه زاد

دوره 1، شماره 1 ، 1395، ، صفحه 52-65

http://dx.doi.org/10.22105/dmor.2016.40314

چکیده
  با توجه به پیچیدگی روزافزون جهان، فرآیند تصمیم‌گیری برای تصمیم‌گیران دارای پیچیدگی‌های متعددی شده است و یکی از مواردی که اندازه‌گیری آن برای سازمان‌ها از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار می‌باشد سنجش میزان بهره‌وری سازمان است زیرا از طریق آن می‌توانند با شناخت وضعیت خود نسبت به فرآیند آینده تصمیم‌گیری نمایند و به ایجاد مزیت ...  بیشتر

روش‌های تصمیم‌گیری چندمعیاره
4. ارزیابی عملکرد محصولات شرکت داروسازی گل‌دارو با رویکرد توسعه محصول با بکارگیری مدل رتبه‌بندی تحلیل پوششی داده‌ها

فرشاد کاوه؛ هادی شیرویه‌زاد؛ سید محمد عربزاد

دوره 1، شماره 1 ، 1395، ، صفحه 66-78

http://dx.doi.org/10.22105/dmor.2016.40315

چکیده
  با تغییر دائمی فناوری اطلاعات و الگوهای مصرف کنونی، چرخه عمرمحصولات کوتاه تر می شود. شرکت ها باید به روندهای دائماً متغیر بازار تسلط کامل داشته باشند و برای توسعه ی محصولات جدیدشان که برای افزایش قابلیت رقابت شرکت ها طراحی می شوند فعالیت های تجاری سودزا ایجاد کنند. در عصر پرمخاطره رقابت در بازار پرتلاطم، شرکت‌هایی که فرآیند تحقیق ...  بیشتر