استراتژی های بازاریابی مالی
مجتبی کاوه؛ سعید سعیدا اردکانی؛ مرتضی شفیعی؛ سید محمد طباطبایی نسب
چکیده
افزایش رقابت در صنعت بیمه، اکثر مدیران این صنعت را به فکر چارهاندیشی برای حضور ماندگار در عرصه کسبوکار انداختهاست، بنابراین آنها ناگزیرند، به دنبال راهکارهایی باشند که در کنار افزایش فروش بیمهنامهها به هدفهای دیگری نیز دستیابند ازجمله فاکتورهای جذب مشتری نظیر کاهش هزینهها، کیفیت خدمات، رفتار مناسب کارکنان، کاهش ...
بیشتر
افزایش رقابت در صنعت بیمه، اکثر مدیران این صنعت را به فکر چارهاندیشی برای حضور ماندگار در عرصه کسبوکار انداختهاست، بنابراین آنها ناگزیرند، به دنبال راهکارهایی باشند که در کنار افزایش فروش بیمهنامهها به هدفهای دیگری نیز دستیابند ازجمله فاکتورهای جذب مشتری نظیر کاهش هزینهها، کیفیت خدمات، رفتار مناسب کارکنان، کاهش بوروکراسی اداری، کاهش زمان انجام کار مشتری حین ورود به شرکت، کاهش زمان پرداخت خسارت به مشتری و نوآوری برای بهدست آوردن مزیت رقابتی و غیره. لذا هدف این پژوهش پیشبینی و رتبهبندی فاکتورهای جذب مشتری در شرکت بیمه ملت شیراز طی سه سال 1398 تا 1400 میباشد. برای این منظور از ابزار پویاییشناسی و تحلیل پوششی دادههای شبکهای استفاده شده است. بهمنظور تدوین فاکتورهای جذب مشتری ابتدا نمودار علی-حلقوی و سپس نمودار جریان-حالت، شبیهسازی شد. سپس این عملیات برای سناریوهای مختلف اجرا گردید و نتایج شبیهسازی شده بهعنوان ورودی مدل تحلیل پوششی دادههای شبکهای قرار گرفته شد و بر اساس نتیجه بهدستآمده، بهترین و کاراترین فاکتورهای جذب مشتری انتخاب شد و به بررسی تعامل این برگ خریدها و میزان تأثیر آنها بر موفقیت مشتری مداری پرداخته شد.
تحلیل پوششی داده ها
سید حمزه میرزایی
چکیده
یکی از مشکلات مدلهای بر پایه DEA برای رتبهبندی سیستمهای رأیگیری اولویتی آن است که به هر یک از گزینهها ( کاندیدها ) اجازه میدهد تا بردار وزن خودش را داشته باشد. بنابراین، گزینهها با بردارهای وزن متفاوتی ارزیابی میشود. در این پژوهش، ما مدلی را بر اساس تئوری فازی ارائه میکنیم تا نقاط ضعف مدلهای پیشین را برطرف کنیم. این مدل ...
بیشتر
یکی از مشکلات مدلهای بر پایه DEA برای رتبهبندی سیستمهای رأیگیری اولویتی آن است که به هر یک از گزینهها ( کاندیدها ) اجازه میدهد تا بردار وزن خودش را داشته باشد. بنابراین، گزینهها با بردارهای وزن متفاوتی ارزیابی میشود. در این پژوهش، ما مدلی را بر اساس تئوری فازی ارائه میکنیم تا نقاط ضعف مدلهای پیشین را برطرف کنیم. این مدل براساس حل مدلهای برنامهریزی چندهدفه بهکمک منطق فازی پایهگذاری و از این طریق یک بردار از وزنهای مشترک ارائه شده است؛ در نهایت گزینهها رتبهبندی شده است.
تحلیل پوششی داده ها
محمد مهدی توکلی؛ هادی شیرویه زاد
چکیده
با توجه به پیچیدگی روزافزون جهان، فرآیند تصمیمگیری برای تصمیمگیران دارای پیچیدگیهای متعددی شده است و یکی از مواردی که اندازهگیری آن برای سازمانها از اهمیت فوقالعادهای برخوردار میباشد سنجش میزان بهرهوری سازمان است زیرا از طریق آن میتوانند با شناخت وضعیت خود نسبت به فرآیند آینده تصمیمگیری نمایند و به ایجاد مزیت ...
بیشتر
با توجه به پیچیدگی روزافزون جهان، فرآیند تصمیمگیری برای تصمیمگیران دارای پیچیدگیهای متعددی شده است و یکی از مواردی که اندازهگیری آن برای سازمانها از اهمیت فوقالعادهای برخوردار میباشد سنجش میزان بهرهوری سازمان است زیرا از طریق آن میتوانند با شناخت وضعیت خود نسبت به فرآیند آینده تصمیمگیری نمایند و به ایجاد مزیت نسبی برای خود بپردازند. یکی از روشهایی که جهت ارزیابی بهرهوری مورد استفاده قرار میگیرد تحلیل پوششی دادهها میباشد که در این تکنیک نیز روشهای مختلفی جهت ارزیابی کارآیی ارائه شده است که هر کدام دارای منطق خاصی میباشد و نتایج مختلفی را ایجاد مینماید که فرآیند تصمیمگیری را مشکل مینماید. بدین منظور در این پژوهش به ارائه روشی برای ترکیب روشهای مختلف تحلیل پوششی دادهها پرداخته میشود و بدین منظور در ابتدا با روشهای مختلفی به ارزیابی کارآیی واحدهای تصمیمگیرنده پرداخته میشود و در ادامه با استفاده از روش آنتروپی شانون و تخصیص خطی به ترکیب نتایج پرداخته شد.
تحلیل پوششی داده ها
فرشاد کاوه؛ هادی شیرویهزاد؛ سید محمد عربزاد
چکیده
با تغییر دائمی فناوری اطلاعات و الگوهای مصرف کنونی، چرخه عمرمحصولات کوتاه تر می شود. شرکت ها باید به روندهای دائماً متغیر بازار تسلط کامل داشته باشند و برای توسعه ی محصولات جدیدشان که برای افزایش قابلیت رقابت شرکت ها طراحی می شوند فعالیت های تجاری سودزا ایجاد کنند. در عصر پرمخاطره رقابت در بازار پرتلاطم، شرکتهایی که فرآیند تحقیق ...
بیشتر
با تغییر دائمی فناوری اطلاعات و الگوهای مصرف کنونی، چرخه عمرمحصولات کوتاه تر می شود. شرکت ها باید به روندهای دائماً متغیر بازار تسلط کامل داشته باشند و برای توسعه ی محصولات جدیدشان که برای افزایش قابلیت رقابت شرکت ها طراحی می شوند فعالیت های تجاری سودزا ایجاد کنند. در عصر پرمخاطره رقابت در بازار پرتلاطم، شرکتهایی که فرآیند تحقیق و توسعه بر روی محصولات خود را در اولویت اجرا قرار ندهند، محکوم به شکست هستند. تحقیقات در زمینه توسعه محصولات به منظور مطالعه فرآیندهای سازمانی، روشهای ساخت، روشهای نوین بازاریابی و فروش، قیمت تمامشده فروش بایستی با رویکرد مهندسی همزمان انجام گیرد. در این پژوهش، با بکارگیری تکنیک رتبهبندی تحلیل پوششی دادهها محصولات بخش جامدات شرکت گلدارو مورد بررسی و ارزیابی قرار میگیرند. اندازهگیری کارایی محصولات میتواند نقطه شروعی برای تحقیقات آتی به منظور کاهش ورودیهای موثر بر ساخت و افزایش خروجیهای محصولات میباشد.