تصمیم گیری در کسب و کارهای نوین
ارزیابی متوازن برندهای فروشگاهی آنلاین B2C با رویکرد آمیخته فرآیند تحلیل شبکه ای فازی و واسپاس فازی

سیده عارفه موسوی عرب؛ مهدی همایونفر؛ مهدی اجلی

دوره 6، شماره ویژه ، بهمن 1400، ، صفحه 1-14

https://doi.org/10.22105/dmor.2021.287084.1403

چکیده
  هدف: امروزه، با توسعه تجارت الکترونیک، جامعه در حال تجربه یک انقلاب کسب و کار است. تجارت الکترونیک به تدریج مورد پذیرش بیشتر قرار گرفته و نحوه زندگی افراد را تغییر داده است. هدف اصلی از این پژوهش، ارزیابی متوازن برندهای فروشگاهی آنلاین ایرانی کسب و کار با مشتری (B2C) با رویکرد آمیخته کارت امتیازی متوازن و تکنیک‌های تصمیم گیری چندشاخصه ...  بیشتر

تحلیل پوششی داده ها
ارزیابی کارایی پروژه‌ها با استفاده از تحلیل پوششی داده‌ها و کارت امتیازی متوازن

مرتضی شفیعی؛ هیلدا صالح؛ رامین زیاری

دوره 6، شماره ویژه ، بهمن 1400، ، صفحه 1-19

https://doi.org/10.22105/dmor.2020.229828.1150

چکیده
  هدف:  علی‌رغم پیشرفت‌های روزافزون در زمینه مدیریت پروژه، هنوز سهم بسیار بالایی از پروژه‌ها با شکست مواجه می‌شوند. زیرا رویکرد جامعی که بتوان ارزیابی کاملی از پروژه‌ها انجام داد، وجود ندارد. در این پژوهش یک روش جدید برای ارزیابی کارایی پروژه­ها معرفی شده است که با توجه به ماهیت کمی و کیفی مدل طراحی‌شده، عملکرد پروژه‌ها به‌خوبی ...  بیشتر

تصمیم‌گیری چند شاخصه
اولویت بندی اهداف استراتژیک در کارت امتیازی متوازن با تلفیق دیمتل و ای.ان.پی

مجتبی اکبریان؛ سید اسماعیل نجفی

دوره 4، شماره 1 ، خرداد 1398، ، صفحه 74-87

https://doi.org/10.22105/dmor.2019.88293

چکیده
  استراتژی اصلی ترین منبع رشد بلند مدت سازمانها می باشد و در صورت عدم اجرای موفق آنها ، حتی اگر بهترین استراتژیها اتخاذ شده باشد این فرآیند بیهوده است. از مهمترین مراحل در اجرای استراتژیها بوسیله کارت امتیازی متوازن، تخصیص منابع برای اجرای برنامه های اقدام استراتژیک می باشد. با توجه به محدودیت منابع سازمانها در اجرای استراتژی، اولویت ...  بیشتر