طراحی مدل انتظارات متقابل در رابطه فرد و سازمان در سازمان‌های دولتی و خدمت‌رسان شهر اصفهان بر‌اساس رویکرد پدیدارشناسی با استفاده از روش دیمتل

عباس نصوحی؛ اکبر اعتباریان؛ مهربان هادی پیکانی

دوره 8، شماره 2 ، شهریور 1402، ، صفحه 540-565

https://doi.org/10.22105/dmor.2022.322254.1548

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش طراحی مدل انتظارات متقابل در رابطه فرد و سازمان (فرد به‌عنوان ارباب‌رجوع) در سازمان‌های دولتی و خدمت‌رسان شهر اصفهان بر‌اساس رویکرد پدیدارشناسی است.روش‌شناسی پژوهش: این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات کیفی با استفاده از روش پدیدارشناسی بوده و به منظور بررسی پایایی نتایج از رویکرد سه گانه ...  بیشتر

تصمیم‌گیری چند شاخصه
اولویت بندی اهداف استراتژیک در کارت امتیازی متوازن با تلفیق دیمتل و ای.ان.پی

مجتبی اکبریان؛ سید اسماعیل نجفی

دوره 4، شماره 1 ، خرداد 1398، ، صفحه 74-87

https://doi.org/10.22105/dmor.2019.88293

چکیده
  استراتژی اصلی ترین منبع رشد بلند مدت سازمانها می باشد و در صورت عدم اجرای موفق آنها ، حتی اگر بهترین استراتژیها اتخاذ شده باشد این فرآیند بیهوده است. از مهمترین مراحل در اجرای استراتژیها بوسیله کارت امتیازی متوازن، تخصیص منابع برای اجرای برنامه های اقدام استراتژیک می باشد. با توجه به محدودیت منابع سازمانها در اجرای استراتژی، اولویت ...  بیشتر