تصمیم‌گیری چند شاخصه
تحلیل سلسله مراتبی فازی شاخصهای ارزیابی بازاریابی عصبی برای محصولات پایدار

صبا امیری؛ سعید ستایشی

دوره 7، شماره 3 ، مهر 1401، ، صفحه 404-424

https://doi.org/10.22105/dmor.2021.298583.1463

چکیده
  هدف: بازاریابی عصبی یک حوزه میان‌رشته‌ای و نوظهور است که به کمک آن، می‌توان رفتار مصرف‌کنندگان را با علوم عصب‌شناسی ارتباط داد. از دیگر سو، در چند دهه اخیر، میزان اهمیت و علاقه‌مندی به خرید محصولات پایدار برای حفظ محیط‌زیست افزایش‌یافته است. لذا پژوهش حاضر باهدف تحلیل سلسله مراتبی فازی شاخص‌های ارزیابی بازاریابی عصبی برای محصولات ...  بیشتر

شناسایی و اولویت‌بندی چالش‌های پیاده‌سازی تکنولوژی بلاک‌چین در زنجیره تأمین: رویکرد گروهی BWM بیزین

سیده فاطمه آقاجانی میر؛ فاطمه زهرا رجبی کفشگر؛ علیرضا عرب

دوره 6، شماره 4 ، اسفند 1400، ، صفحه 464-483

https://doi.org/10.22105/dmor.2021.277066.1336

چکیده
  هدف: امروزه ظهور تکنولوژی بلاک‌چین نحوه انجام معاملات تجاری، اندازه و حوزه‌های مختلف سازمان‌ها را دگرگون ساخته است. یکی از این حوزه‌ها زنجیره تأمین است که دارای ذی‌نفعان متعددی بوده و بلاک‌چین با ویژگی‌های خاص خود پاسخی مؤثر به چالش‌های متنوع این حوزه است. پیادهسازی این تکنولوژی همانند سایر تکنولوژی‌ها دارای چالش‌های زیادی ...  بیشتر