تصمیم‌گیری چند شاخصه
تحلیل سلسله مراتبی فازی شاخصهای ارزیابی بازاریابی عصبی برای محصولات پایدار

صبا امیری؛ سعید ستایشی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 08 مهر 1400

http://dx.doi.org/10.22105/dmor.2021.298583.1463

چکیده
  هدف: بازاریابی عصبی یک حوزه میان رشته‌ای و نوظهور است که به کمک آن، می‌توان رفتار مصرف‌کنندگان را با علوم عصب‌شناسی ارتباط داد. از دیگرسو، در چند دهه اخیر، میزان اهمیت و علاقمندی به خرید محصولات پایدار برای حفظ محیط‌زیست افزایش یافته است. لذا پژوهش حاضر با هدف تحلیل سلسله مراتبی فازی شاخص‌های ارزیابی بازاریابی عصبی برای محصولات ...  بیشتر

شناسایی و اولویت‌بندی چالش‌های پیاده‌سازی تکنولوژی بلاک‌چین در زنجیره تأمین: رویکرد گروهی BWM بیزین

سیده فاطمه آقاجانی میر؛ فاطمه زهرا رجبی کفشگر؛ علیرضا عرب

دوره 6، شماره 4 ، اسفند 1400، ، صفحه 464-483

http://dx.doi.org/10.22105/dmor.2021.277066.1336

چکیده
  هدف: امروزه ظهور تکنولوژی بلاک‌چین نحوه انجام معاملات تجاری، اندازه و حوزه‌های مختلف سازمان‌ها را دگرگون ساخته است. یکی از این حوزه‌ها زنجیره تأمین است که دارای ذی‌نفعان متعددی بوده و بلاک‌چین با ویژگی‌های خاص خود پاسخی مؤثر به چالش‌های متنوع این حوزه است. پیادهسازی این تکنولوژی همانند سایر تکنولوژی‌ها دارای چالش‌های زیادی ...  بیشتر