مدلهای زمانبندی
هائد توکلی مقدم؛ سید حسام الدین ذگردی؛ محمدرضا امین ناصری
چکیده
هدف: در این مقاله، پس از به دست آوردن مدل یادگیری تقویتی زمانبندی با در نظر گرفتن نت پیشگویانه، چندین رویکرد ابتکاری برای ارزیابی مدل مطرح شده است. برای اینکه یک مدل یادگیری تقویتی آموزش داده شود، باید تابع پاداش و زیان آن با توجه به شرایط محیط کارگاه، تعیین شود.
روششناسی پژوهش: این مدل یادگیری در حالت های مختلف ورود کار به کارگاه ...
بیشتر
هدف: در این مقاله، پس از به دست آوردن مدل یادگیری تقویتی زمانبندی با در نظر گرفتن نت پیشگویانه، چندین رویکرد ابتکاری برای ارزیابی مدل مطرح شده است. برای اینکه یک مدل یادگیری تقویتی آموزش داده شود، باید تابع پاداش و زیان آن با توجه به شرایط محیط کارگاه، تعیین شود.
روششناسی پژوهش: این مدل یادگیری در حالت های مختلف ورود کار به کارگاه مورد بررسی قرار گرفته است.
یافتهها: نتایج به دست آمده از روش های دیگر زمانبندی، خروجی های بهتری را از خود نشان میدهد. مدل نت پیشگویانه، با چهار روش مدل سازی یادگیری مورد ارزیابی و کیفیت مدل ها مورد بررسی قرار می گیرد. با انتخاب و اضافه کردن بهترین مدل خرابی ماشین به مدل یادگیری تقویتی زمانبندی، کارهای بلادرنگ وارد شده به کارگاه، به ماشین ها تخصیص داده می شوند. با مقایسه روش مطرح شده و روش های پیشین مشخص شد که بهترین عملکرد را از خود نشان داده است.
اصالت/ارزش افزوده علمی: یکی از نوآوری های مقاله ارائه تعریف تابع پاداش برای مسئله مورد نظر می باشد.