داده‌کاوی و مفاهیم مربوط به آن
1. خوشه بندی توأم برنامه ها و مخاطبان با هدف شناسایی و اولویت بندی راهکارهای افزایش نفوذ رسانه (مطالعه موردی: سیمای استان یزد)

حسن خادمی زارع؛ آتنا مقیمی؛ محمدصالح اولیا؛ داود شیشه بری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 10 آذر 1400

http://dx.doi.org/10.22105/dmor.2021.293735.1439

چکیده
  امروزه نقش و تاثیر رسانه در زندگی فردی و اجتماعی بر هیچ کس پوشیده نیست. در میان انبوه رسانه های امروزی، تلویزیون همچنان می تواند قدرتمند باشد به شرط آنکه مخاطب خود را بشناسد و مدیریتی نوین را در دستور کار خود قرار دهد. مدیریتی که منافع رسانه و مخاطب را یکی بداند. بدین منظور می توان با تحلیل توأم مخاطبان و برنامه ها به دنبال راهکارهایی ...  بیشتر