برنامه ریزی استراتژیک
مهرنوش مقیمی کیا؛ امیر نجفی
چکیده
مطالعهی حاضر، با تاکید بر اهمیت پایهای و حیاتی رویکرد “سبز” در راهبردهای بازاریابی سازمان، علاقهمند است تا پاسخی علمی و عملی در ارتباط با این پرسش پژوهشی که “اثرراهبردهای بازاریابی سبز بر عملکرد بهواسطهی پارامترهای خلق دانش چگونه است؟” ارائه دهد. مطالعهی حاضر بر اساس روش توصیفی، تحلیلی (همبستگی) و پژوهشی کاربردی ...
بیشتر
مطالعهی حاضر، با تاکید بر اهمیت پایهای و حیاتی رویکرد “سبز” در راهبردهای بازاریابی سازمان، علاقهمند است تا پاسخی علمی و عملی در ارتباط با این پرسش پژوهشی که “اثرراهبردهای بازاریابی سبز بر عملکرد بهواسطهی پارامترهای خلق دانش چگونه است؟” ارائه دهد. مطالعهی حاضر بر اساس روش توصیفی، تحلیلی (همبستگی) و پژوهشی کاربردی در زمینهی بازاریابی سبز و محصول سبز در شرکت تکدانه است. جامعهی آماری دربرگیرندهی تقریبا بیش از 150 نفر بوده است. نمونهگیری بدون جایگذاری از جامعهی متناهی و نیز استفاده از جدول مورگان، 90 نفر از جامعهی مذکور را مورد مطالعه قرار داده است. انجام مطالعات کتابخانهای، اجرای مصاحبههای حضوری، استفاده از پرسشنامههای طراحیشده توسط پژوهشگر، سه روشی بوده است که مطالعهی حاضر برای جمع آوری اطلاعات موردنیاز خود استفاده نموده است. بهجهت آزمون پایایی ابزار اندازه گیری، از آماره آلفای کرونباخ استفاده شده است. همچنین، به منظور آزمون روایی محتوایی این ابزار، نظر نخبگان مرتبط با موضوع تحت مطالعه بههمراه ادبیات و تئوریهای نظری موجود مبنا قرار گرفته است. نتایج نشان میدهد که هر یک از فرضیهها بهلحاظ آماری معنادار است و راهبردهای بازاریابی سبز بر عملکرد سازمان بهواسطهی پارامترهای خلق دانش بهطور مثبت و معناداری موثر هستند و نحوه اثرگذاری هر یک از عناصر آمیختههای سبز بر راهبردهای دانشآفرینی یکسان نمیباشد.
برنامه ریزی استراتژیک
حسین احمدی؛ امیر نجفی
چکیده
هنگام بررسی بازارهای بینالمللی و برونمرزی، مدیران شرکتها با وظایف استراتژیک نسبتا پیچیدهای مواجه میشوند که با ریسک، ثبات و بازده بالقوه موجود در بازارهای کشورهای جهان در رابطه می باشد. انتخاب از میان بازارهای بینالمللی گوناگون برای صادرات، اعطای امتیاز، سرمایهگذاری مشترک و ... نیازمند اطلاعات از کشور و بازار هدف است. ...
بیشتر
هنگام بررسی بازارهای بینالمللی و برونمرزی، مدیران شرکتها با وظایف استراتژیک نسبتا پیچیدهای مواجه میشوند که با ریسک، ثبات و بازده بالقوه موجود در بازارهای کشورهای جهان در رابطه می باشد. انتخاب از میان بازارهای بینالمللی گوناگون برای صادرات، اعطای امتیاز، سرمایهگذاری مشترک و ... نیازمند اطلاعات از کشور و بازار هدف است. ارزیابی اطلاعات در انواع مختلف عوامل بازار، میزان موفقیت در عرصه بینالمللی را تعیین میکند. اطلاعات بازار خارجی میتواند از ترکیبی از صنعت، بازار و انواع معاملات به دست بیاید. در این پژوهش به بررسی عوامل مؤثر و اولویتبندی آنها بر تصمیمگیری بر صادرات کارتهای هوشمند شرکت صاایران به کشورهای بینالمللی پرداختهشده است. این پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر ماهیت، توصیفی- پیمایشی است. جهت آزمون فرضیههای پژوهش و به دست آوردن نتایج، از نرمافزار SPSS و آزمون t تک نمونه و آزمون فریدمن استفادهشده است. نتایج بهدستآمده از آزمون فرضیات این پژوهش نشان داد که عوامل مؤثر بر تصمیمگیری صادرات شرکت صاایران به کشورهای بینالمللی به ترتیب عبارتاند از: 1) محیط قانونی؛ 2) عامل سیاسی؛ 3) فرهنگ؛ 4) عامل اقتصادی؛5) زیرساختار.