تحلیل پوششی داده ها
ارزیابی نقش خدمات غیر حضوری بانک در میزان وفاداری مشتریان با استفاده از تحلیل پوششی داده ها

پریسا نانکلی؛ فاطمه رخشان؛ محمد رضا علیرضایی

دوره 7، شماره 3 ، مهر 1401، ، صفحه 533-542

https://doi.org/10.22105/dmor.2021.261944.1283

چکیده
  هدف: وفاداری مشتری وابستگی قابل توجهی به میزان رضایت مشتری از خدمات ارائه شده دارد. بنابراین رضایت‌مندی مشتری در بخش خدمات غیرحضوری مانند بانکداری الکترونیک، افتتاح حساب غیرحضوری و غیره را می توان به عنوان یک استراتژی رقابتی اثربخش به ویژه در شرایط فعلی به سبب پاندمی ویروس کرونا به حساب آورد.روش شناسی پژوهش: در این مطالعه، ابتدا ...  بیشتر

تحلیل پوششی داده ها
کاربرد کارایی متقاطع تحلیل پوششی داده‌ها در گزینش سبد سهام 20 شرکت معتبر بورس

محمد رضا علیرضایی؛ فاطمه رخشان؛ بهاره بنای خویی

دوره 3، شماره 1 ، خرداد 1397، ، صفحه 24-40

https://doi.org/10.22105/dmor.2018.63751

چکیده
  یکی از مشکلات انتخاب پرتفولیو، انتخاب یک مجموعه سهام، دارایی و اوراق بهادار با اهداف متضاد و غیرقابل مقایسه مانند بازده و ریسک می‌باشد. مدل کارایی متقاطع تکنیک تحلیل پوششی داده‌ها (DEA)، یکی از ابزارهای مفید در سنجش کارایی است که امکان تعیین واحدهای کارا از صنایع مختلف را جهت تشکیل پرتفولیو فراهم می‌نماید. هرچند کارایی متقاطع رویکردی ...  بیشتر