مدل‌سازی مالی
مدل برنامه‌ریزی چند هدفه برای بهینه‌سازی پرتفوی مالی واحدهای مؤسسات مالی و اعتباری: موردمطالعه بانک کشاورزی استان سیستان و بلوچستان

روح اله کیانی قلعه نو؛ صادق نیرومند؛ حسین دیده خانی؛ علی محمودی راد

دوره 7، شماره 2 ، مرداد 1401، ، صفحه 299-315

https://doi.org/10.22105/dmor.2021.257591.1260

چکیده
  هدف: بهینه‌سازی تراز منفی پرتفوی مالی شعب با رعایت محدودیت‌های تعریف شده در نظام بانکی ایران.روش‌شناسی پژوهش: در سال­‌های اخیر مدل­های متعددی برای سبد سرمایه‌­گذاری پیشنهاد شده است. در بانک‌­ها، عملیات سرمایه‌پذیری به موازات سرمایه­‌گذاری انجام می­‌شود. جذب سپرده و پرداخت وام ارکان اصلی سرمایه‌­پذیری و سرمایه‌گذاری ...  بیشتر

مدل‌های حمل و نقل
روش آزادسازی لاگرانژ برای حل مسئله توزیع چند محصولی با هزینه ثابت

علی محمودی راد؛ حامد انصوری سواری

دوره 3، شماره 2 ، شهریور 1397، ، صفحه 128-137

https://doi.org/10.22105/dmor.2018.67220

چکیده
  در این مقاله، مسئله توزیع چند محصولی با هزینه ثابت که نوع خاصی از مسئله حمل‌ونقل با هزینه ثابت می‌باشد، توسعه داده‌شده است.  در مسئله توزیع چند محصولی با هزینه ثابت، محصولات از مبدأ با هزینه مستقیم و ثابت حمل و باحالت حمل مختلف به مقصدها ارسال می­شوند. این مدل، به‌منظور تأمین تقاضای هر مشتری، مقدار حمل کالاها در این مسیرها را ...  بیشتر

مدل‌سازی ریاضی/ تصادفی/ پویا/احتمالی/فازی
مساله حمل و نقل سه بعدی با هزینه ثابت با متغیر‌های فازی نوع-2

علی محمودی راد؛ مرضیه صالحی دره باریک؛ روح الله تقاعدی

دوره 2، شماره 3 ، اسفند 1396، ، صفحه 179-194

https://doi.org/10.22105/dmor.2018.57823

چکیده
  یکی از مواردی که تأثیر بسزایی بر مدل‌سازی و حل مسائل دنیای واقعی دارد، شرایط عدم قطعیت روی پارامترها می‌باشد. با توجه به اینکه بسیاری از پارامتر‌ها در دنیای واقعی معمولاً مبهم و نادقیق هستند، در این مقاله، مسأله حمل‌ونقل سه‌بعدی که در آن، هزینه‌های حمل‌‌و‌نقل و تقاضا‌ها غیر‌قطعی و از نوع متغیر‌های فازی نوع-2 هستند، موردبررسی ...  بیشتر